Jak požádat o potvrzení daňového domicilu (návod)

Jak požádat o potvrzení daňového domicilu (návod)

Potřebujete potvrzení o daňovém domicilu? Nejjednodušší cestou je podat žádost elektronicky prostřednictvím portálu Mojedane.cz. Níže vám přinášíme stručný návod, jak celý proces probíhá krok za krokem.

1. Přihlášení do daňové informační schránky

Navštivte web Mojedane.cz a klikněte na možnost Online finanční úřad. Následně se přihlaste do daňové informační schránky (DIS+) – například pomocí datové schránky, bankovní identity nebo jiných dostupných metod.

Obrazovka 1

2. Volba subjektu a formuláře

Po přihlášení zvolíte, za koho žádáte – například právnickou osobu, pokud žádáte jako firma.

Obrazovka 2

Na stránce subjektu klikněte vpravo nahoře na Formuláře.

Obrazovka 3

Na další stránce v horní části obrazovky klikněte na možnost Nový elektronický formulář.

Obrazovka 4

3. Výběr typu dokumentu

V sekci Obecné písemnosti vyberte formulář s názvem Obecná písemnost určená pro podání na finanční úřady ČR.

Obrazovka 5

4. Vyplnění žádosti

Protože jste již přihlášeni, základní identifikační údaje se automaticky předvyplní. Dole na stránce dejte Další stránka.

Obrazovka 6

Nyní do části Textová příloha napište jednoduchý text žádosti. Například:

Tímto žádáme o vydání potvrzení o daňovém domicilu za zdaňovací období roku 2025. Potvrzení potřebujeme pro účely státu Irsko. Žádáme o zaslání potvrzení elektronicky do datové schránky: [ID datové schránky].

Obrazovka 7

5. Nezapomeňte vyplnit oprávněnou osobu

Do formuláře doplňte také jméno a příjmení oprávněné osoby k podpisu žádosti – typicky výkonného ředitele nebo jednatele společnosti. Uveďte i vztah této osoby k právnickému subjektu.

6. Základní náležitosti žádosti

Každá žádost musí obsahovat tři důležité informace:

  • Uvedení daňového období nebo období, od kdy žádáte o potvrzení.
  • Specifikace státu, pro který potvrzení potřebujete.
  • Způsob doručení potvrzení – elektronicky (např. do datové schránky) nebo písemně.

7. Odeslání žádosti

Po vyplnění žádosti můžete:

  • Stáhnout soubor ve formátu PDF nebo XML pro ruční odeslání přes datovou schránku.
  • Nebo žádost odeslat přímo přes DIS+, pokud jste přihlášeni.

8. Co se stane po odeslání?

Finanční úřad žádost zpracuje a vystaví potvrzení o daňovém domicilu. To vám bude doručeno podle vámi zvoleného způsobu – typicky do datové schránky.

Závěr

Žádost o potvrzení daňového domicilu je jednoduchý proces, který lze pohodlně vyřídit online během několika minut. Správně vyplněná obecná písemnost s uvedením potřebných údajů zcela postačí. Ušetříte si tak čas a vše vyřídíte bez nutnosti návštěvy úřadu.

OBJEDNAT SEO OPTIMALIZACI

Líbí se vám článek? Dejte mu 5 hvězd!

Aktuální hodnocení článku 2.0/5 (24 hlasujících)

avatar autora Tomáš Rohlena
Tomáš Rohlena je zkušený specialista na SEO, vývoj webových stránek, portálů a digitálních aplikací, který propojuje technologické know-how s hlubokým porozuměním online marketingu a provozu webových projektů. Díky mnohaletým zkušenostem dokáže nejen optimalizovat weby pro maximální viditelnost ve vyhledávačích, ale také navrhovat efektivní strategie pro zlepšení konverzí a dlouhodobé udržitelnosti online projektů.
ikona sociální sítě ikona sociální sítě

Komentáře

Přidejte první komentář ke článku Jak požádat o potvrzení daňového domicilu (návod).

Přidat komentář

Kde je článek zařazen?

Kategorie: Daňová poradna
Štítky: google, adsense, daně